torsdag 28 augusti 2008

Resdag

...och shit vad jag är nervös, undrar om Alva också är nervös för hon har stökat ganska mycket i natt.

Igår var vi hemma hos mamma och pappa i deras nya lägenhet. De har äntligen flyttat hit. Tjo ho! Vi hade inte flyttgröt med oss men väl flyttpizza, minst lika gott tycker jag. Jag tog med mig mina nästan färdiga sockar som jag skulle visa för mormor som är min stickmentor, eller egentligen min pysselmentor. Jag är övertygad om att det är tack vare min mormor som jag är så pysseltokig, hon har alltid varit väldig kreativ och pysslat framförallt stickat en miljard saker. Ett exempel: hon har stickat dräketer till sig själv, och då menar jag en färgade slätstickade kjolar med tillhörande chanelinspirerad jacka. För hand! Som sagt mormor är min idol. Trist nog stickar hon inte längre sedan några år. Vet inte varför, jag skulle vilja att hon stickade något till Alva.

Eventuellt har vi övervikt på vårt bagage, men kanske vill jag ta med mig min Stickhandbok...den är såååå fin.

Inga kommentarer: