lördag 11 oktober 2008

Dumma ryggen

Har fått världens ryggskott och kan således inte sitta, inte gå, inte ligga och värst av allt inte ens hålla eller sköta mitt barn. Usch vad hemskt det är att inte kunna vara med sitt barn så som man vill. Här om veckan sa Alva mamma för första gången och nu står hon i sängen och ropar mamma, sträcker armarna efter mig och jag måste bara stå och titta.

Tråkigt, men så klart inte alls lika vidrigt är att det är svårt att sticka, ändå sitckar jag så mycket som går; något varv här och där, på en underbar liten tröja jag hittat på Ravelry. Himla häftigt mönster som är omlott men där man stickar allt på en gång. Illsmart. Eftersom mönstret är gratis får ni en länk till Den Fina Tröjan.
Stickcafé på fantastiska Umbra i torsdags, jättetrevligt, trångt och en helt underbar hemlagad kladdkaka med kardemumma och chilipeppar. Utsökt! Insåg att jag blivit ganska gammal när jag efter en stunds samtal med den urcoola tjejen jämte mig kommer fram till att hon var min franskelev i år 6 och sedan dess hunnit ta studenten, resa och bo utomlands, plugga vidare och jobbat en massa. Hå hå jaja, det var inte länge sedan man var yngst i kollegiet men de dagarna är tydligen sorgligen passerade.

Inga kommentarer: