torsdag 23 oktober 2008

I valet och kvalet

Så har jag då äntligen kunnat bestämma mig. Men vad svårt det har varit. Jag har lyckats bestämma mig och inhandla de garner jag ska skicka iväg till Garn&Te och Mixa&Matcha. Tänker inte berätta än vad det blev men som sagt det var svårt. Vissa ledtrådar fick man ju men sedan kommer ändå tvehågsenheten in: Jamen jag ska köpa något som JAG tycker är snyggt...men tänk om inte HOM gillar det...jamen det här ÄR fint...jamen tänk om inte HON gillar sånt garn... och så håller man på sådär i evighet. Nåja, när jag tillslut var klar så var jag nöjd, inte helt säker och trygg i mitt val men ändå ganska nöjd.

Ny tröja till Alva påbörjad, ravelry-mönstret var så roligt och så lättstickat så jag rotade fram lite gamla garner à la Karisma. Den här tröjan blir nog lite mer, vad ska man säga, Kenzo-inspirerad om man vill vara välvillig. Gräll är ett annat ord som skulle passa. Nåja, den ska också dekoreras med hjärtan, stjärnor och annat i filt, som ska broderas fast med skojiga färger; så vem vet, gräll kommer kanske vara ett ord som inte tillräckligt beskriver den här tröjan.
Här är en bild på mina vantar, tänk er lite höstlöv i filt fastbroderade som på Alvas tröja. Tja, vi får se. Stämmer inte riktigt överens med min inre bild, men så blir det ju titt som tätt.


Sen har jag ju gjort några stickmarkörer också. Med lite silvertråd, några tänger, ringar och fina glaspärlor var det inte alls så svårt som jag trodde. Nu är det bara ett problem: man behöver ju inte hur många som helst. Synd tycker jag.

Äsch, när jag ändå är i gasen slänger jag in en bild på hur Alvas tröja tillslut blev. Jag är faktiskt riktigt nöjd och hon är hur fin som helst i den. Mitt lilla hjärta som nu är frisk igen, någon slags mystisk tre-dagars-feber. Usch och fy och blä, tänk om man bara kunde få ta febern i stället. Min lilla klättermus har legat helt däckad utan att säga så mycket som pip i två dagar inte roligt alls för en mamma som är van vid en liten livlig solstråle. Men som sagt, nu är hon back on track igen och vardagsrummet är äversvämmat av leksaker, böcker och filmfodral. Precis som det ska vara med andra ord.

Inga kommentarer: