fredag 7 november 2008

Fått paket, och vilken lyx sen

Åh vilken lyx när det ligger ett stort tjockt, härligt mjukt paket i ens brevlåda när man kommer hem. Det visade sig vara från min Garn&Te-bytes-kompis Susanne som skickat ett te som inte var av denna värld, lyxigt godis och ett helt underbart mörkgrönt garn som på något magiskt sätt liksom har ett skimmer av limegrönt. Två härvor shetlandsull från Yll och Tyll som man bara vill hålla i hela tiden och ta upp och gosa med då och då. Tusen tusen tack, det känns som om jag fått väldigt mycket mer än jag "borde" fått. Jag tar gärna emot tips på vad jag kan göra av denna skatt.

Min lilla tiomånaders-vildängel älskar garnnystan. De nystan jag inte just stickar med brukar jag låta henne gosa med. Det blir ju inte värre än lite trassel för mig att reda upp och förhoppningsvis väcker det någon slags lust till material och intresse för att skapa, hos henne. Det ska ju som bekant böjas i tid.

Det blev inget stickcafé igår, däremot trevlig syjunta och jag stickade som en tok på min lila sjal. Fick dock ett litet psykbryt när jag insåg att även när jag stickat fyra gånger så mycket som jag stickat hittills kommer sjalen att vara en väldigt liten sjalett och inte alls den härligt jättestora sjal jag drömmer om. Alltså kanske ingenting till jul, eller jo, julen 2009.

Har idag pinsamt sent skickat iväg mina paket. D.v.s till min Garn&Te-kompis och till min Mixa&Matcha-kompis. Sakerna har legat här ett tag men jag har bara inte kommit mig för att skicka iväg och när jag idag insåg att nu börjar det brinna i knutarna fick jag packa in mina byten i gamla papperspåsar med femtielva varv tejp runt. Usch, jag skäms, de som tar emot måste tro att jag är helt sanslös, och vad de på posten ska tro vill jag bara inte tänka på.

2 kommentarer:

Susanne sa...

Bättre sent än aldrig : )

Susanne sa...

Vilken tur att du gillade paketet, då blir jag glad! Kram Susanne