torsdag 13 november 2008

Jul igen

Kunde inte låta bli att anmäla mig till Stickameras julklappsbyte. De andra bytena jag har varit med i har ju varit så lyckade...åtminstone för mig. Sjalen går framåt, långsamt. Extra långsamt eftersom Alva, mitt lilla hjärta tyckte att den var jättemjuk och gosig och perfekt att leka tittut med. Jag tyckte också att det var skojigt ända tills hon tappade tålamodet, ville prova något nytt och drog till utav bara den. Hur plockar man upp maskor i en spetsstickning? Jaja, jag vill ju att hon också ska bli handarbetsintresserad så jag antar att lite tappade maskor och trassliga garn här och där är priset jag får betala.

Syjunta hos MB idag, tror att det måste bli mina knästrumpor som får följa med. Jag menar hade jag nu turen att få slinka in i sockklubben gäller det väl att sticka på så att jag inte blir utslängd. :)

Inga kommentarer: