måndag 12 januari 2009

En ny njutning

Har jag upptäckt. Jag som är en läsgalning av stora mått har saknat mina böcker. För i takt med att stickningen upptagit mer och mer av min fritid har jag fått ge avkall på något annat, Alva: aldrig i livet, utan det ha fått bli läsningen. Häromdagen slog jag så till på en ljudbok, den första i mitt liv; Faller fritt som i en dröm av Leif GW Persson om Palme-mordet. Och vilken grej, sticka och "läsa" samtidigt, sittande i favoritfåtöljen. Wow, det var minsann inte sista gången. Sen det är klart, det ÄR en helt annan grej att läsa själv, men att slå två flugor med ett garnnystan uppväger lätt den lilla detaljen.

I övrigt har jag gjort det igen; 1 och en halv vante ligger i min fina stickväska (och nej söta svägis, dina är klara och ska skickas i morgon...förhoppningsvis) medan jag obetänksamt glatt börjat på ett par...knästrumpor i alpacka. Underbara färger; cerise, lime, moss och apelsin. Bilder kommer. Och som om inte det vore nog stickar jag dem med, ja, vad de nu heter de där melerade trästickorna som alla älskar. Jag med, som någon sa; det är som att sticka i smör. Underbart. Och de är vackra också. Vill ha ett helt kit.

Vantarna...jamen det är ju snart vår :)

1 kommentar:

Mia stickar sa...

Visst är det underbart med talböcker! Här har biblioteket stort utbud med talböcker och det som inte finns där tar de hem åt en! Väldigt många nya romaner kommer som talbok bara kort efter att pappersboken kommit ut!