lördag 6 april 2013

En vecka i vabbens tecken

I måndags natt efter en härlig påskhelg i Staffanstorp vaknade vi av att Kotten kräktes. Lille stackarn. Sedan fortsatte veckan i vinterkräksjukans tecken: vabb, tvätt, gos, tvätt, film, tvätt, mer gos och så lite tvätt på det. När vi väl tänkte att faran var över drog det igång för Alvans del med vilket gjorde att vår så späckade helg förvandlades till en långsam gos och tvätt-helg. Rätt mysigt om det inte hade varit för att det är så himla synd om barnen som mår så vansinnigt dåligt och blir så ynkliga.

Det allra mest mysiga, är att kombinera gos med stickning och sitta med två skruttar i knäet samtidigt som man gonar sig med en stickning. Det blir det ultimata goset, det bästa av två världar.

När jag var i Fattigskogen köpte jag ett nystan Admiral Ombre i gult av Linda på Garnstumpan. Det där nystanet har jag klämt på lite då och då sen dess och tänkt att det är ju fasligt synd att jag inte gillar att sticka sockar. Numer gillar jag att sticka sockar och har dessutom hittat ett par med Candleflame-mönster, mitt favvo näst efter ugglor och blad, och vad passade då bättre än att dra igång ännu ett par sockar med varmgula lågor.







Inga kommentarer: