fredag 10 maj 2013

En liten semester

Vi drog till Frösakull utanför Halmstad för att fira långhelg. Fullständigt underbart, jag vill också ha en sommarstuga här och inte bara snylta på mamma och pappa. Även om det förvisso ÄR mysigt och inte minst behändigt att snylta på dem. T.ex när barnen vaknar tidigt och tycker att det är helt rimligt att tassa in och beordra frukost runt kl. 7.

Sticket är med, ett par röda Pomatomus och en grön Vinelle varvas på altanen, på lekplatsen och på stranden. Jo för mina tokiga barn tycker att det definitivt är badväder. Galningar.

Har väl inte visat mina candleflame-strumpor va? Och har jag det får ni se dem igen. Så himla lyxigt med hemstickade strumpor. Och ull är ju ett mirakel-material, varmt när det behövs och svalt när det behövs.

Nu middag. Mammas köttfärslimpa med senapsgegga uppe på. Vansinnigt gott. Jag sa ju att det var behändigt att snylta.












4 kommentarer:

Kerstin sa...

Hör av dig nästa gång du är i krokarna! Frösakull får räknas vara på cykelavstånd från mig!

Manduzana stickar sa...

Härligt med lite minisemester :) Candle flame-sockarna blev verkligen snygga!

Vickan-Pickan sa...

Vad roligt Kerstin, det ska jag verkligen göra :) Hoppas allt är väl med dig.

Vickan-Pickan sa...

Tack snälla du :)