lördag 15 juni 2013

Härliga söndag

En ocean av tid ligger framför mig. I mina tankar ska jag fylla den med barngos, lekar, stickning och läsning. Nån liten vik av städning och röjning måste det väl bli, men bara en vik. Vi får väl se.

Min Vinelle ligger på block. Och, alla trådar är fästa. Hallelujah för ullgarn som man kan skarva ihop så att man bara får en tråd att fästa i början och en på slutet.

Det har varit en rolig stickning som flutit på bra. Jag har inte haft några problem med mönstret som jag hört andra har haft men jag tror att det bara var i vissa storlekar. Dock är ärmarna väldigt smala så om jag skulle sticka en till skulle jag nog göra om dem lite.

Idag blir det Pomatomus, har knäckt koden och behöver inte längre titta på diagrammet. Underbart, fast det är förvisso inte en stickning som flyter på lätt och enkelt med alla omtag och hoptag och vridna maskor. Men fint blir det.

En liten avslutningspresent till mig själv fick det bli. Because I'm worth it. (eller egentligen inte, jag fick presenter så det räckte och blev över av elever och deras föräldrar. Söta fina generösa människor. Men i alla fall.) Sidsel Höiviks nya bok. Åh så vacker den var, jag bläddrar och dräglar och är vansinnigt sugen på en Fritt efter Fana eller en bolero.





2 kommentarer:

Isan sa...

Oj, vad mycket fint du stickar! Pomatomus är ett mönster som jag funderat på länge, kanske dags nu?
Boken ser också underbar ut :-)

Vickan-Pickan sa...

Tack snälla, ja satsa på en Pomatomus det blir så jättefin struktur. :) Boken är underbar, jag och Alva brukar bläddra i den på kvällarna och prata om vad vi vill ha och i vilka färger :)