söndag 7 juli 2013

Hit och dit med flit

Vi är nu mitt uppe i familjen Hagbergs traditionella sommar-fläng. En och en halv vecka i Sjö följdes av fyra dagar i Halmstad, nu har vi fem dagar hemma för provtagning och liten operation och sen blir det en vecka på Björkö och sen Halmstad igen och sen... Hej och hå det ÄR faktiskt rätt mysigt ändå :)

Har varit flitig och stickat intensivt på min Lobelia, är nu på resåren som tar en eeeevig tid eftersom det är en massa vridna maskor och flätor med maskor som flyttas hit och dit. Tålamodsprövande men det blir himla fint.

När jag tog bussen hem för att lämna lite prover behövde jag en enkel busstickning och kom då på att Alvas Owlet som jag började på i januari hade legat bortglömd länge länge. Bussresan var prick en ärm lång och nu är det uggledags.

Det enda som oroar mig är att koftan nu ser lite liten ut och att Alvas älsklingsfärg nu är röd. Lyckligtvis älskar lillebror rosa så skulle koftan inte passa så finns det en villig kandidat till att ta över den.













Inga kommentarer: