söndag 28 juli 2013

På Sjö. Igen.

Jaha, så var vi tillbaka på Sjö. Underbart. Skönt att ha fått två olika Sjö-sejourer under sommaren eftersom detta ställe har en sån näst intill magisk inverkan på mitt lugn.

Vi har varit hemma en sväng för att fira min fölsedag. Jo, jag tar gärna ett krumelurpiller för egen del också. Vi hade kunnat fira i Halmstad också men då hade inte fina lilla spröda mormor kunnat vara med. Och mormor MÅSTE vara med. Det blir ingen fölsedag om inte hon är där. Ergo hem till Växjö för firande.

En kul grej är att min fölsedag har blivit lite av släktkalas. Min faster och farbror, mina kusiner och deras barn som vi bara träffar på somrarna i Halmstad kommer och firar mig och hux flux blir det ett stort kalas. Underbart. I år var det lite manfall så istället för planerade 38 personer blev vi 20. En ljuvlig sommarkväll gjorde att man inte alls ville gå in. Tyvärr gjorde några ilskan myggor att vi vid halv ett ändå tillslut gick in.

Nu är vi alltså i Sjö och på onsdag morgon blir jag upplockad i Ljungby för vidare färd mot Fattigskogen. Optimal uppladdning för skolstart nästa vecka n'est-ce pas?
















Inga kommentarer: