måndag 31 mars 2014

Sällsynt Inspirerande Veckända=SIV

Igår kväll kom jag hem från SiV. Visserligen med nöd och näppe tack vare  en omdömeslös chaufför från ett åkeri i Trollhättan (mer om det en annan gång men ärligt, lastbilar ska inte köra om på motorväg, särskilt inte utan att titta i backspegeln och blinka FÖRST. Och särskilt inte om nån annan redan påbörjat omkörning.) Nåja, nu är jag hemma, hel och välbehållen. Hallelujah!


SiV, Stickfest i Väst, utspelar sig på Grötö utanför Göteborg. Kan nån förstå hur vackert det är där? Inte jag, det gör nästan ont av alla fantastiska klippor och havet och himlen och luften.




På Grötö kan man gå på workshops, det gjorde jag. En för Tant Kofta, Lotta Blom, i hur man stickar en upp-och-nerifrån-kofta med rund hals. En massa matte för franskfröken. Otroligt lärorikt och pedagogiskt och tydligt förklarat med en massa positiv feedback. Får ni chans att gå på kurs för Tant Kofta gör det!



Den andra kursen handlade om att sy nåldynor och nålbrev med inspirerande Petra Orrbeck som driver Magasin Duett. Vilket bord med material Petra hade tagit fram till oss, hade kunnat sitta där hela dan och bara dregla. (Tyvärr kan taffliga telefonbilder inte alls göra det hela rättvisa) Gå gärna in på Magasin Duetts hemsida så förstår ni hur grym Petra är på färger och material, och gå för allt i världen på hennes workshops.




Annars stickade jag mest. Och hängde med stickvänner. Är förundrad över hur avslappnad man kan känna sig med och hur mycket man kan tycka om människor man bara träffat vid några enstaka tillfällen. Lyllos mig som haft sån tur att träffa så fina människor.






Jag känner mig väldigt lyckligt lottad och privilegierad som fick vara med på SiV och jag är synnerligen tacksam över all positiv energi jag samlat på mig under helgen. Den kommer jag att leva länge på. Tusen tack alla som var med.


Inga kommentarer: