fredag 11 april 2014

Syjuntan i London dag 1

Jag är ju med i en syjunta. Lyllos mig! För ett bra tag sedan, typ över ett år sen, började vi prata om att det ju vore roligt att åka på nån lite längre resa ihop. Längre än till symässorna i Malmö och Borås alltså. Vem trodde det skulle bli nåt? Jag var inte övertygad. Men hux flux och tack vare driftiga tjejer som fixade bokningar och reservationer och biljetter (sånt som jag är helkass på och får ont i huvudet av) är vi nu i London. Helt galet.


Tåg från Växjö.


Flyg från Kastrup.


Inga problem att få igenom sticket i säkerhetskontrollen. Vet inte om det var tack vare trästickorna, men här karusellas det friskt uppe bland molnen.


Kungligt mottagande på Gatwick.


Dagen har gått åt att resa på olika sätt, hitta hotell, försöka koppla upp oss på hotellets wi-fi för att hitta alla våra pinnade adresser, svära lite över att det funkade sådär och sedan hitta en bra resturang. 


I morgon blir det Loop. Så att vi har det gjort liksom, och absolut inte missar det.

Golvet sluttar, en liten ynkans smula, så vi får se hur vi lyckas sova. 


Fast jag misstänker att tjutande sirener inte kommer att hindra mig från att sova med tanke på att jag har förra nattens nattåg från Åre i bagaget.

1 kommentar:

Manduzana stickar sa...

Vad roligt med syjunte-resa!