lördag 3 maj 2014

Sköna maj välkommen

Äntligen är våren här, med ljus och värme och sol och blå himmel och en himla massa pollen och foglossningar och lågt blodtryck och järnvärde under 95 och en himla massa annat. Antar att man bara får ta det goda med det onda (som ju egentligen inte alls är något ont, bara välsignade tecken på att en liten bebis växer och frodas, har väldigt svårt att uttrycka att det är något jobbigt med att vara gravid för mest är jag bara så innerligen tacksam). 


Vår ÄR härligt! Ni vet de där lite dammigt torra vägarna man cyklar på till skolan, fågelsång och första dagen man är barbent, ja allt det där som  låter förhoppningar och drömmar och äventyr kvillra i bröstet på en. Jag älskar våren. Och mina blommande äppelträd.



Min Karusell är blockad och ska snart få sina trådar fästa, ypperlig syjunteuppgift, och nu fortsätter jag glatt på min rundhalsade uppifrån-och-ner-kofta som jag började på Tant Koftas koftkurs på SiV. 

 

Donegaltweeden från magasin Duett är underbart sträv och ojämn och doftar liksom lite rått. En alldeles fantastisk kontrast till filisilken jag stickade med nyss.



Kontraster är bra och olikheter berikar. Nästa vecka börjar Växjö Pride-vecka och jag är så stolt och glad över alla fantastiska vänner och bekanta som är engagerade och drivande.

Inga kommentarer: