torsdag 15 maj 2014

Utan midja försmäktar jag i denna soffa

Japp, nu är man tillbaka på soffan. Alldeles för många förvärkar som inte alls hade lust att ge med sig gav ett BB-besök och en sjukskrivning och stränga order att inte gå, stå eller gå i trappor. Alltså förutom att maj månad är den stressigaste tiden i skolans värld är det ju nåt så erbarmligt trist att bara gå hemma.


Nåja, den som stickar kan ju alltid sysselsätta sig. Min kofta växer men det är vansinnigt svårt att göra den figursvängd när man saknar midja så den får pausa lite. 


I stället la jag upp för ett par sockar inspirerade av den fantastiska Tant Ulltuss. 


Kan bara säga: leta rätt på henne på Instagram. Hon gör de allra mest fantastiska sockar och jag vill bara härma allihop. 


Sen är ju Judy's magic cast on, magicloop och tå-upp-sockar en oslagbar kombo. Framför allt för en sån där odisciplinerad typ som jag som har massor av singelsockar drällande.

Inga kommentarer: